bil, bil, bil åka bil -.-'

Hej

Idag vaknade jag kvart över nio.
Jag sov på nedervåningen med min farmor och Jani.

Igår klockan fem så åkte jag till min och mammas medryttar hästar.
Igår så var det första gången vi skulle vara själva och rida.
Jag skulle rida Blanka och mamma Dottie.
När vi kom fram till volten satt jag upp på Blanka, och mamma på Dottie.

Blanka var jätte jobbig on lyssnade inte på tygeln och hopn var väldigt dominant!
Det ända hon lyssnade på var skänkeln men det är bara för att hon är jätte snabbt och älskar att springa.
Men Blanka är inte så jätte lätt att rida, hon blev inriden när hon var 7 år och nu är hon 11.
Efter som Blanka är inridens så sent så töltar hon ganska mycket också så man måste vara tydlig med vad man vill.

Dottiw var jätte duktig med mamma.
Så när jag inte orkade hålla på med Blanka längre så böt jag och mamma häst.
Och när jag skulle sitta upp på Dottie så råkade jag ställa henne för långt i från pallen så jag ramlade.
Det gjorde jätte, jätte ont!

Så nu har jag ett svullet ben och har skrubb sår på ryggen.
Men det var lite läskigt också för när jag landade på marken så låg jag under Dottie. :/
Men hon gjorde inget. :)

Idag:

Efter att jag hade vaknat så var jag och Jani inne på datan och sen vakna mamma och efter det pappa.
Juste farmor hade vaknat typ sex eller nått. xD

Klockan tio åkte jag farmor och Jani på väg till södertälje för att möta min faster för att lämna Jani.
Men innan det så stannade vi på donken poch åt lite och sen åkte vi viare.
Klockan tolv var vi framme i södertälje och lämnade Jani och sen åkte jag och farmor och hanlande nån stans.

Först gick vi in på nån konstig affär och där handlade vi lite och sen gick vi in på ica maxi och handlade mat.
Och nu är vi äntligen hemma hos farmor.

Jag har inte varit med om världens intressantaste dag precis men det har varit kul ändå. ;)
Juste jag ska sova här hos farmor och lite senare ska jag och farmor åka och hälsa på farfar. :)
Det ska bli kul det var länge sen nu. :)

Ha det bra! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0