Dag i stallet! :D

Heej




Idag så var det jätte kul på elevensval. :)
Jag gjorde klart så mycket jag kunde på kjolen.
Hela kjolen är klar det är bara nättyget under som ska på.
Men det kunde jag inte göra idag.
För det är slut, så min slöjd lärare ska köpa det. :)
Sen har det bara varit en vanlig skoldag.
Efter skolan gick jag och Sarah till bussen.
Vid kolvik hoppade Rebecka min kompis på bussen för hon skulle också till stallet.
När vi kom fram till stallet så mokade vi och bytte vattnet.
Sen hämta vi hästarna i hagen och börja rykta dom.
När alla hästana var klara så satte vi upp och red iväg.
Idag så tänkte vi att hästana skulle få välja väg och kolla vart vi kommer.
Men vi var så inne i att prata och ha det kul så vi märkte inte vart vi gick.
Vi bytte hästar då och då för skojs skull.
Det här var den roligaste gången i stallet som jag någonsin har varit med på och det tror jag alla vi tyckte! :D ;)
Sen så gick vi på en stig och sen så kommer vi till havet och nedan för shell.
Då sa Sarah att vi skulle ringa Filip en kille i min klass och kolla ifall han var hos sin pappa för då skulle vi kunna rida till honom men det var han ju inte så vi ska rida till honom nästa vecka! xD
Sen så red vi på det snöiga sandtaget i grisslinge och sen så kom vi till mormors äng och där ifrån så hitta vi till stallet.
Och då red vi hem.
När vi kom tillbaka så tog vi av hästarna allt och borsta dom efter det och sen släppte ut dom i hagen.
Juste innan vi gick och klädde av hästarna så skritta vi av dom på volten.
Sen gick vi och klädde av oss.
Och sen gick vi till bussen.
Mamma kom och hämta mig vid bussholmplatsen och sen åkte vi hem.
När jag kom hem så åt jag lite middag och nu sitter jag här. ;)
Hoppas ni har haft en bra dag! :)



Puss & Kram Isabella! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0