Påskmiddag :)

Heej!

Nu ska jag lägga upp lite bilder från påskmiddagen igår.
Jag hade tänkt att lägga upp bilderna och göra ett inlägg i går men så hittade jag inte upplanddningssladden.
Men nu har jag den. ;)

Igår så åt vi lamm, lammkotletter, sen var det två andra kött.
Efter maten så spelade jag, pappa, Lotta och Matias buzz.
Jag vann såklart! :P

Efter att vi spelade buzz så gick alla upp då lagade jag och mamma efterrätt.
Vi lagade stekta äpplen med krossade hasselnötter.
Jag tyckte inte att det blev så gott. :/

Lite senare när alla hade ätit klart så gick vi ut och körde fyrhjuling.
Jag, Matias och Rebecca körde.
Men man får bara plats tre ibland fyra så vi fick turas om.
Sen "körde" Cornelia också lite. ;)
När alla hade kört så gick vi in.

Jag stannade på övervåningen med Angelica och Matias och vi satt och spela lite vändtian.
Men sen kommer Rebecca och Cornelia upp, dom hade varit på nedervåningen.
Och då säger Cornelia "Råttan är död!".
Sen springer jag, Angelica, Matias, Cornelia och Rebecca ner.
Råttan var död! :'(
Vi trodde att den kanske hade brytit nacken eller nått men sen tog pappa den i svansen och då såg han att systern hade ätit på den! :( Blääääääääää!
Det var ett stors hål i magen och av bitna tarmar hängde ut. :(
Jag blev skit ledsen!
Det var den snälla av dom också.
Men jag kan inte se ett dött djur utan och börja gråta!
Villken djur det änn är! :'(

Lotta, jag och Rebecca gick ut och grävde en grop och där begravde vi råttan. :(
Pappa och Rebecca är skit arga på den råttan som är kvar så dom tänker ge den till min brorsa som har två ormar och är 3m och den andra är 2m långa! :O
Jag tycker INTE att ksom sak ge den till en orm!
Det är ju jätte hemskt! :(
Men jag kan inte bestämma. :(

Efter att jag, Lotta och Rebecca hade begravt råttan så gick vi in och så satt alla och pratade lite.
Vid klockan kvart i nio så började alla klä på sig sina kläder och vid klockan nio så åkte dom.

Jag var jätte trött efter dagen så jag gick in i mammas och pappas rum och kollade lite på tv.
Sen kom alla efter mig.
Då låg hela familjen och kollade på en film.
Men efter ett tag blev jag så trött så jag gick och la mig och lysna på musik i mammas mobil och sen somnade jag.

Hoppas att ni hade en bra lång freda eller vad det heter. ;)

Här kommer lite bilder:



Pappa och mormor ;)



Bordet dukat och fint :P



Här sitter alla och spelar buzz.



Cornelia <3



Conelia kör ;)

Här kör hon också ;)



Cornis <3



Jag och Angelica :) <3



Hela familjen i lite suddig bild ;)

Ha det bra!
Later guys!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0