Bullandö stallet :D :) <33333

Hejhej!

Nu var det nästan en och en halv timma sen jag kom hem från Bullandöstallet.
Jag och mamma kom dit klockan tre.
När vi kom in så gick vi ut och hämtade hästarna och började göra i årdning dom.
Det var jag, mamma, Camilla, Sarri, Pernilla, Pernillias två döttrar och två andra kvinnor.
Camillia och Sarri känner vi Camilla är Sarris dotter.

När vi hade gjort klart tre av Pernillas hästar så gick vi ner till volten (Pernilla har fyra hästar).

Jag, en av Pernillar dotter och mamma började rida.
Jag red Sidden, mamma red Dottie och Pernillias dotter red Blanka.
Det gick jätte bra men har var seg!
Man fick verkligen kämpa.

Sen bytte vi och jag fick rida Blanka.
Pernillias dotter skrittade bara så det var lugnt för henne, men för mig...........
Hon var helt galen!

Hon typ shena!
hon var helt galen!
Men det är sånt jag gillar. ;)

Lite senare när Camilla skulle testa som  har ridit där i 6 år och känner alla hästarna jätte bra så var hon likadan.
Men ca en timma senare lugnade hon ner sig.
Under den tiden så red jag Dottie och mamma red Sidden.

Dottie var så himla kön att sitta på!
Jag har alldrig suttit på en sån häst förut!

Lite senare åkte Sarri, Camillia och en av kvinnorna hem.
Och då bytte vi hästar jag red Blanka igen, mamma red Sidden och Pernilla red Dottie och hade en av sina döttrar framför sig i sadeln.
Blanka var mycket lugnare ute än vad hon var på volten med det var bara för att hon var inn riden när hon var sju och hon är bara elva nu så.......

Sen red vi runt en hage tillbaka till stallet igen.
Jag och mamma hjälpte till att fodra och lite annat sen åkte vi hem.
Jag och mamma hade varit i stallet i tre tmmar och tretio minuter. :)

Så nu är jag hemma och har ätit middag vi halv åtta och sen kollat på tv.
Nu ska jag gå och ducha och i morgon så ska jag åka och praua på viksola för mindre barn så klart. ;)

Här kommer bilder på när mamma och Pernillias döttrar red.
Det är verkligen STORA hästar.


Kommentarer
Postat av: Novalies mamma

Grym design gumman!

Puss älskar dig <3

2010-04-26 @ 20:56:20
URL: http://theeasyway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0