Fotbolls bankett

Hallojsan!

Igår var jag på fotbolls bankett med alla tjejerna i laget det var jätte kul!
En av tränarnas fru hade ficksat så vi fick hyra Ingarö IFs kaffeteria.
Jag åkte dit med min kompis Stella och hennes pappa och mamma.
Pappa är på Gotland så han kunde inte vara med och mamma behövde vara hemma med Rebecca för hon skulle på Hallowen Disco.
Lasse är en av våra tränare därför behövde vi komma lite tidigare.
När vi kom dit var två av fotbolls tjejerna där.
Dom ha de åkt med en annan tränare dit.
Det var inte så jätte mycket jag och Stella behövde göra men när klockan var tre minuter i sex behövde vi springa till Shell och sköpa marie kexs.
Vi han pricis.
När alla hade kommit började vi äta.
Vi åt tacos.
Det var jätte gott!
När alla tjejerna hade ätit klart blev det fråge sport.
Innan vi fick veta svaren gick alla tjejerna ut och ner till fotbollsplanen och spelade fotboll .
Vi hade inte med oss några bollar men det fanns två stycken kvar glömda.
Jag och några andra hade ganska höga klackar så vi fick springa bar fota.
När vi hade spelat klart såg vi att det satt några tånnåringar i ett mål lite längre bort på planen där Stella och några andra av tjejerna stog.
Stella ropade om vi ville gå upp och äta glass då ville alla det.
Tånnåringarna också.
Men vi strunta bara i dom och sprang upp och åt kladdkaka och glass.
Det var också jätte gott.
Efter det skulle alla som hade fått alla rätt tävla.
Dom vuxna burja.
Annki vann.
Hon van en tobleronne.
Stella vann av tjejerna och vann ett foto på laget och en godis påse.
Men jag har inte bärettat vad dom fick göra för att vinna priserna.
Dom behhövde äta fem kex så snabbt som möjligt och sen vissla.
Det var jätte kul att se på!
Efter tävlingen spelade tjejerna fotboll igen.
När vi kom upp började några åka hem och dom städade i kaffet och plocka undan.
När nästan alla hade åkt så åkte jag och Stellas familj också.
Mamma och Rebecca kom och mötte mig på parkeringen.
Sen kolla vi på Narnia ett litet tag.
När vi hade kollat klart på film gick vi och la oss.
Jag vakna ca klockan halv elva.

Kram Isabella!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0