Rädd!

Hejsan!


Idag var det bra i skolan vi fick göra ganska roliga saker.
Efter skolan åkte jag till stallet.
Jag red med Rebecka och Matilda och två andra tjejer som red på Matildas stalls volt.
Det gick jätte bra och det var jätte kul!
När vi hade ridit klart gick Matilda och dom andra två tjejerna till deras stall och jag och Rebecka red upp till vårt.
När vi kom fram borsta vi av hästarna och tog av träns och reflekser.
När vi skulle lämna tränsenså märkte vi att vi var själva där.
När vi skulle byta om så satt inte nyckeln i dörren så då gick vi och titta i skåp rummet.
Nyckeln var inte där heller då fatta vi att någon hade låst in nyckeln i ett litet hus hör sitter ihop med det lilla stallet.
Det var jätte kallt och regna ganska mycket så vi gick in till skåp rummet och försökte ringa nån av våra föräldrar.
Då märkte vi att det måste ha varit nått strul med Tele2 för ingen av oss kunde ringa.
Vi gick upp på höloftet och kolla om vi fick mottagning där med det fick vi inte.
Det började regna mer och det var svin kallt jag hade bara en kofta, ett par blöta ridbyxor, och helt genom blöta ridskor.
Vi stannade på höloftet i ca 20min då blev vi båda jätte hungriga.
Rebecka gick ner och hämta två morötter som vi åt.
Jag och rebecka satt i alla höbalar med varsit hästtäcke och frös och åt varsinn morot.
Det regna fortfarande.
Det blåste ganska mycket, men hästtäckena var ganska bra för blåsten.
Vi fick sitta där i ca 1tim och 1kvart.
Sen kom det en kvinna som ringde Roffe en man som har en extra nyckel till det lilla huset.
Min mobil hade iga batterier så den la av.
Vi fick ringa min mamma från Rebeckas mobil.
Mamma kom och hämta oss sen åkte vi till Lidle och handla lite sen åkte vi till Hemmesta Centrum och Rebeckas mamma kom och hämta henne.
Så har min dag varit.
Ha det bra!


Kram Isabella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0