Kyrkan

Hejsan!


Idag var jag änkligen så frisk så att jag kunde gå till skolan. :D
Jag ringde flera kompisar i går och fråga om vi skulle sjunga i kyrkan idag och det skulle vi.
Klockan halv tio på kvällen stog jag och leta efter kläder till kyrkan.
Vi behövde ha speciela kläder.
Man skulle ha svart nertill och vit upptill.
Och det ända jag hitta var en svart kjol och svarta tights.
Men sen hitta mamma en av hennes t-shirt som var vit och jätte fin!
Så jag hade på mig en svart kjol och svarta tights och en vit t-shirt.
Jag tyckte faktist att det såg ganska bra ut. :)
Så när jag kom till skolan hade vi uppropp sen gick vi ner till skolbussarna som skulle köra oss till kyrkan.
När vi var frame ställde vi upp på ett led fick varsitt ljus och Kerstin och Meta kom och tände dom.
Jag gick brevid Tove i ledet.
Igentligen skulle man gå med nån som var gämn lång med en själv men jag var sjuk dagen innan så jag hade ingen annan att gå med.
Precis innan vi kom fram dit vi skulle sitta så fanns det en slags (sandlåda).
Där vi skulle stoppa ner ljusen.
Sen skulle man gå och sätta sig.
Det gick jätte bra för alla.
Men när vi sjöng var det flera i andra klassen som sjöng lite fel så det blev lite fel när vi sjöng men lärarna sa att det inte märktes.
Men varge gång vi skulle sjunga blev det som om alla blev blyga.
Vi tog i så gott vi kunde i alla fall.
När vi hade sjungt klar så gick alla i kyrkan ut förutom vi femmor.
Nu när vi hade sjungit var det bara för A laget om man säger så.
Och vi skulle sjunga för B laget också.
Vi fick en liten paus och jag Matilda, Nelli och Julia gick ett varv runt kyrkan.
Vi gick till Nellis morborors grav och till hennes gammelmorfars grav tror jag det var.
Jag har för mig att vi gick till Julias gammelmorfars grav också.
Om jag har fel Julia får du skriva det i komentarerna. :P
När vi hade sjungt för B laget så åkte vi skolbussarna till baka til skolan.
När vi kom fram fick vi en halvtimmes rast.
Sen var det bild. :D
Sen var det en halvtimmes rast igen.
Efter halvtimmes rasten var det lunch klockan tolv.
Efter lunchen hade vi klassens halvtimme.
På klassenshalvtimme var det fråge sport.
I mitt lag var Julia, Simon, William och Kai med.
Vi tog alla poäng! :D
Vi gjorde värsta utklassningen! :P
Men det var en för del att ha mig i laget för jag är den som skriver snabbast i klassen och man fick bara en minut att skriva upp sakerna.
Om Stella och Sara skrev jul på tavlan så skulle man komma på allt som handla om julen T:E:X. julklappar julgran tomte och så vidare.
Efter klassenshalvtimme hade vi gympa.
Det var också roligt.
Juste jag glömde att skriva att vi sjöng och allt i kyrkan för att vi firade första advent.
Hoppas att ni har haft en bra dag!


Kram Isabella!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0