Red i mammas ridgrupp idag

Hejsan!


Idag är det söndag, och min dag börja med att mamma kom och hämta mig och Rebcca hos mormor och morfar för vi sov där i natt.
Mormor och morfar åkte med oss hem för dom skulle titta på huset.
När vi kommer fram till huset ser vi pappa, Samir och nån man som försöker hjälpa dom med att dra upp pappas bil ur diket. xD
Dom hade inte gjort säg illa eller mormor och morfar gilla nog huset ganska mycket.
När vi hade kollat klart på huset behövde jag och mamma åka och hämta Carola, mammas kompis som också rider i samma grupp som mamma.
När vi hade hämtat Carola och hennes dotter åkte jag, mamma, mormor, Carola och Sara Carolas dotter till stallet.
När vi kom till stallet gick jag upp och bytte om till ridkläder.
Sen gick vi ner och kolla villka hästar vi skulle ha.
Jag fick Frea, mamma fick Yasmine, Carola fick Sanzi.
Jag blev ganska nöjd för vi skulle ha sittsträning. (Rida utan stigbyglar)
Men precis när vi travar utan stigbyglar så börjar Waldo att galoppera och stannar inte.
Så han galoppera runt i ca 10min.
För varje gång som hanbröt av till trav så blev det så skumpigt för Sten han som red så han knep och med benen för att inte ramla av.
Jag höll på att kissa på mig det såg så kul ut!
Han skrek "Jävla häst jäkel!", "Stanna jävla häst skrälle!" och massa annat!
Mia sa bara "Prrooo hoohhooo" "Ta det lungt Sten var bara av slapnad" men som om Waldo brydde sig han bara fortsatte galoppera.
Till slut ramla Sten av och Waldo gjorde halt.
Sen fick han rida med stigbyglar och rästen av lektionen gick jätte bra.
Sen åkta vi hem.
Ducha och tog det lungt.
Ha det bäst söta läsare!


Kram Isabella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0