Cider kan skena! :O xD

Hejsan!


Idag gick jag upp halv sju jag vet inte varför med det bara blev så. :/
Sen tittade jag på tv och speladata.
När klockn var kvart över sju gick jag och satte på mi mina kläder och gick och åt fruost.
När jag hade ätit frukost var klockan halv åtta.
då börja jag sätta på mig mina ytterkläder, halsdukoch skor och gick till skolan.
Se gick hela skoldagen skit långsamt men till sut var den över!
Då åkte jag Sarah och Rebecka till mörtnässtallet.
Sarash medryttarhäst Fanny hade inga broddar (dubbar) på sina skorså hon kunde inte rida.
Så då red jag och Rebcka själva.
Det var jätte mysigt!
På en rakstreka så tänkte vi börja galoppera, när vi börja galoppera börja hästarna tävla och skena.
Cider skenar snabbare än Batje och så hör jag Rebecka skrika "jag kommer ramla av!"
Sen drar jag i tyglarna allt vad jag har och får Cider att bryt av till trav.
Då ser jag Batje komma utan Rebecka på travande brevit mig och Cider.
Jag hoppar av i farten och springer efter Batje som precis börjar galoppera när jag får tag i honom.
En bit bort ligger Recka på marken och grter.
Jag springer dit med hästarna.
Hon hade landat på ytter låret.
Hon hade försökt att landa i diket där det är lite mjukare med det gick inte.
Tillslut mår hon lite bättre och kan sitta upp.
Jag fråga hela tiden hur det var för jag blir alltid jätte orolig när nn ramlar av T.E.X.
Men sen blev det mycket bätre och vi trava och galoppera.
När vi var framme vid stallet tog vi av hästarna reflekstäkena och tränset, och borta dom.
Sen var vi klara och gick och bytte om.
Det var allt för idag. :D
PS: Tränset passa perfekt på Cider men inte på Fanny så hon ska byt det nu på jullovet.
Ha det bäst söta läsare!


Kram Isabella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0