Asså jag vet inte vad jag gör?!

Hejsan!


Idag har det várit en vanlig skoldag.
Vi har inte gjort nått specielt alls.
Efter skolan gick jag hem i gentligen ska jag åka till stallet men jag gick hem och var hemma i ca två och en halv timma, det är inte så jätte kul att vara i stallet när alla hästarna sover och man har inget att göra. :/
Klockan två börja jag klä på mig och gå ner till skolbussarna.
Jag gunga i ca en kvart sen kom en kompis till min som heter Sara som är i stallet varje dag men idag skulle hon inte åka skolbuss till stallet, hennes pappa skulle komma och hämta henne och det gjorde han och då fråga hon i fall jag ville åka med dom.
Det ville jag så klart! :D
När vi kommer fram till stallet så gåt vi till skåploftet och byter om.
När vi är klara så har kaféterian öppnat så då gick jag och åt en macka och vatten.
När vi hade ätit upp så gick jag ner till stallet och hjälpte till och lite annat.
Klockan kvart över två gick jag och satte mig och kolla på när knattarna red.
Innan dom börja rida så var det en tjej som skulle sitta upp och hennes pappa gå och lämna pallen som man sitter upp på.
När han gick bakom Wonco så råkade han slå till pallen på hans rumpa så han blir jätte rädd och börjar boka och galopperar runt i rid huset.
Han som hade råkat slå till honom sa att han blev rädd när han prutta. xD
Och när det lilla flickan skulle sitta upp på honom så höll Mia ridläraren i men han börja typ boka i gen och dom går bara i knatte grupp så hon kunde inte rida honom.
Jag och Saga satt på läktaren och titta på och då sa Mia att Saga skulle ta till baka Wonco i hans box och jag skulle kasta på Casper träns och sadel.
Jag fick lite hjälp av Marie och Sara så att det skulle gå ännu snabbare.
Sen lädde jag in Casper i rid huset och hon satte upp och red.
Sen tittade jag på, på resten av lektionen.
När deras lektion var slut gick jag upp till teorisalen och väntade på Mia för vi skulle ha teori.
Vi fick önska hästar och jag önka dom jag inte har ridit så jag önska Pajsa Zvans Herkules och Waldo.
Mamma kom och hämta mig och vi åkte hem och åt middag.
Och nu sitter jag vid datan och har precis duchat.
Men nu ska jag titta lite på tv och så.
Juste det jag skrev som överskrivt är för jag vet faktist inte vad jag gör jag hinner ju inte änns blogga. :O
Men ha det bra!


kram Isabella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0